Sony Ericsson T715

Sony Ericsson T715


Anmeldelse

Sony Ericsson T715 anmeldelse

Sony Ericsson har lanceret en ny slide mobil, som har fået navnet T715. Den er prissat i den lave ende, så de fleste kan være med. T715 er en solid og robust slide mobil, uden alt for mange dikkedarer. Den er, vanen tro fra Sony Ericsson, slank, tynd og ligger rigtig godt i lommen.

Generelt

Skærmen hos Sony Ericsson T715 ser lækker ud og gengiver farver og lys godt. Synsvinklen for skærmen, er ligeledes fremragende. Når mobilen aktiveres, går der lige et sekund inden skærmlyset er fuldt aktiveret, hvilket man måske lige skal vænne sig til. Skærmen er 2,2 tommer, hvilket er passende for en telefon af denne kaliber, som ikke er en touchmobil.

T715’erens menu, fungerer som vi kender den fra andre SE modeller, så intet nyt under solen der. Den kommer med indbygget FM radio, 80 MB intern hukommelse, Sony Ericsson multimedie afspiller osv. Den har desuden et glimrende 3,2 megapixel kamera med LED blitzlys.

Som standard er der installeret support for sociale tjenester som Facebook, YouTube og Google Maps.

T715 design

Mobilen er lavet i sort front og sølv bagpanel og på trods af den billige pris, er der ikke gået på kompromis med design og overordnede stil. Når mobilen slås op, kommer tastaturet til syne forneden. Knapperne er sorte på sort baggrund, og store nok til at kunne bruges. Knapperne sidder adskilt, så disse er nemme at betjene.
Du får følelsen af godt håndarbejde med T715’eren i hånden, og der er da heller ingen slinger i valsen med telefonen slået op (det kan være frustrerende at det øverste dæksel føles ”løst”).

Vurdering

Sony Ericsson T715 er en god, solid, slide mobil til prisen og det er helt sikkert at du får meget telefon for pengene. Populære apps som FM radio, multimedie afspillere, Facebook, YouTube, Google Maps m.m. er inkluderet og du får desuden et glimrende 3,2 megapixel kamera med LED blitz med i prisen. Ønsker du en ny mobil, uden at ville betale for topmodellerne, er Sony Ericsson T715 et rigtig godt alternativ.

Specifikationer

SE T715 specifikationer

Generelt
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 2100
HSDPA 850 / 1900 / 2100 – T715a

Størrelse
Dimensions 91.5 x 48 x 14.9 mm
Weight 96 g

Skærm/display
Type TFT, 256K colors
Size 240 x 320 pixels, 2.2 inches
– Smart desktop

Lyd
Alert types Vibration; Downloadable polyphonic, MP3, AAC ringtones, composer
Speakerphone Yes

Hukommelse
Phonebook 1000 contacts, Photo call
Call records 30 received, dialed and missed calls
Internal 90 MB
Card slot microSD, buy memory

Data
GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 – 48 kbps
EDGE Class 10, 236.8 kbps
3G HSDPA
WLAN No
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes, v2.0

Kamera
Primary 3.15 MP, 2048×1536 pixels, LED flash
Features Geo-tagging (cell-ID), videocalling
Video Yes
Secondary No

Funktioner
Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email
Browser WAP 2.0/HTML (NetFront)
Radio Stereo FM radio with RDS
Games Yes + downloadable
Colors Galaxy Silver, Rouge Pink
GPS No
Java Yes, MIDP 2.0
– MP3/eAAC+/WMA player
– MP4/WMV/H.263 player
– Organizer
– Voice memo
– TrackID
– YouTube
– Google Maps
– T9

Batteri
Standard battery, Li-Po 950 mAh (BST-33)
Stand-by Up to 400 h (2G) / Up to 350 h (3G)
Talk time Up to 10 h (2G) / Up to 4 h (3G)

Billeder

Billeder

Video

Video


12 tanker om “Sony Ericsson T715”

  1. hej igen jeg har denne her mobil bare i pink og jeg syntes den er meget lang som, er det bare mig eller er det selve mobilen???

  2. jeg har hørt før at unge mennesker syntes sms funktionen hos sony erikson er langsom.
    min datter var vildt skuffet over den.

    1. Hej Gitte,

      At sige Sony Ericsson generelt er langsom i forbindelse med besked-skrivning, er måske en anelse for generaliserende. Sony Ericsson bruger flere forskellige styresystemer i deres telefoner, bl.a. Symbian og Android og der kan ofte være stor forskel i hastigheden. T715, som du kommenterer på, er efterhånden en ældre model, så den vil naturligvis ikke være nær så hurtig som de nyere mobiler. Prøv evt. at tage et kig på nogle af de andre Sony Ericsson modeller — der er mange hurtige mobiler fra den producent 🙂

  3. hej
    er der nogen der kan svare mig på om den her mobil sony erricson T715 er pengene være? 🙂 jeg er jo lidt i tvivl efter alle disse knapt så gode kommentare gider i at svare mig på det? 😀

  4. Hej Malthe,

    Som du kan læse i min kommentar lige ovenfor, er T715 en ældre mobil efterhånden. Den er udgået hos flere danske forhandlere hvilket desuden er grunden til den ikke er at finde her på siden (med priser og links).

    Jeg vil tillade mig at referere til mit råd ovenfor, om at tage et kig på nogle af de lidt nyere modeller. Det er også muligt at finde en nyere til billige penge 😉

  5. Hej:D
    -Jeg er rigtig vild med denne telefon, bl.a fordi at den ike koster så meget, fordi den kan fås i pink, og fordi den har en stor skærm:)
    Men efter at man har læst disse kommentare, er jeg blevet lidt usikker på hvad jeg vil..
    Er den god?

  6. Vil meget gerne høre om nogle ved hvor det er muligt at købe en T715 – w715 Var utrolig glad for min w715 men den kan ski´ikk mer´.
    Håber nogen kan hjælpe.
    Mvh Carsten.

Skriv et svar