Hvor store kan smartphoneapplikationer blive?

Hvis du ejer en smartphone kender du det sikkert godt. Du ser en lækker applikation, muligvis et spil, som du ønsker at prøve på din smartphone, og vælger at downloade den, hvorefter du pludseligt opdager at det nok kommer til at tage sin tid fordi at smartphoneapplikationen er lidt for “smart” og er fyldt til randen med grafik, lyd og hvad der ellers opsluger de værdifulde megabytes.

De fleste smartphonekonverterede spil fra store titler, f.eks. fra EA Games fylder i området af 30-100 megabytes. Det meget populære spil fra Epic Games, Infinity Blade, som blev udgivet for nyligt fylder 318 megabytes. Vi stopper ikke her dog. Cyan Worlds har for nyligt udgivet deres 3D spil Riven, til iOS. Spillet fylder, hold nu fast, 1,01 gigabytes alene i download, og efter installation kræver spillet op til 2 gigabytes plads, hvilket må siges at være en del, f.eks. hvis du har en iOS enhed med et mindre lager, som 16 (eller i visse tilfælde 8) gigabyte.

Udviklerne af spillet anbefaler af samme årsag at man downloader applikationen via. iTunes og overfører den til telefonen via. synkronisering, da tests har vist at installationen kan tage halvanden time på en iPhone 4 hvis du downloader direkte til telefonen.

Hvis du har et par gigabytes at rode med, kan du købe spillet for 36 kr. via. AppStore.

Skriv et svar